اتوباربری فست

شرکت حمل و نقل و باربری fast

اتوباربری فست

شرکت حمل و نقل و باربری fast

کارهای ضروری پیش از اسباب کشی

سمپاشی کنید


بدترین چیز که بعد از اثاث کشی می تواند شاهدش بود دیدن حشرات موذی هستش که فکر می کردید بعد از اسباب کشی دیگه از شرشون خلاص شدید. البته تو خونه های نوساز و آپارتمانی این مشکلات دیگه کمتر وجود داره ولی اگه تو خونه های ویلایی سکونت دارید این مسئله می تونه یه مشکل جدی باشه. این مشکل دو علت ممکن است داشته باشد اول وجود حشرات در منزل جدید که برای جلوگیری باید محل جدید قبل از اثاث کشی سمپاشی کرد، در این مورد با پرس و جو از همسایه ها مطلع شوید که اگر مشکل جدی است از شرکتهای متخصص در این زمینه استفاده کنید دوم اطمینان از عدم انتقال حشرات و تخم آنها به منزل جدید است بدین منظور باید تمام کالاهایی که در منزل قدیم بسته بندی شده اند خصوصا در انباری یا زیرزمین، از کارتن خود بیرون آورده و پس از تمیز کردن مجددا در کارتن های نو بسته بندی کنید و در تهیه کارتن اطمینان حاصل کنید که عاری از آلودگی و تخم حشرات هستند.

  

زودتر شروع به بسته بندی کنید


زودتر شروع کنید بسته بندی معمولا بیش از آنچه فکر می کنید زمان می برد. منتظر نشوید تا هفته آخر برسد و بعد شروع به جمع کردن وسایل کنید. درست است که در این مدت دیدن کارتن‌ها در گوشه خانه چندان خوشایند نیست ولی با این کار برای روز اثاث کشی دیگر استرس اینکه بعضی وسایل درست بسته بندی نشده اند و ممکن است آسیب ببینند را ندارید و می توانید با تمرکز روی مدیریت پرسنل باربری از خیلی مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.


اینکه از کی باید شروع کنید بستگی به میزان اثاثیه، زمان آزاد خود، میزان مشارکت سایر اعضای خانواده یا کارگر خانگی و تجربه شما در اثاث کشی و بسته بندی دارد.


بار خود را سبک کنید


قدیمی ها هر وقت چیزی رو میخواستیم دور بریزیم میگفتند “هر چیز که خوار آید یک روز به کار آید” ولی شاید این ضرب المثل هم مال خونه های بزرگ و زیر زمین دار قدیم باشه نه خونه های امروزی که یه انباری ۵ متری براش امتیازه. یکی از عادات ما ایرانی ها جمع آوری اثاثیه غیر ضروری است که خیلی هم بدانها نیاز نداریم ولی از معضلات اسباب کشی همین وسایل بدون استفاده خانه است که بسته بندی و حمل آنها زمان بر و هزینه بر بوده و پیدا کردن جا در خانه جدید برای آنها دردسر است. جابجایی زمان مناسبی است که از شر اجناسی که دیگر به آنها احتیاجی ندارید و فضای منزل شما را اشغال کرده اند راحت شوید.


وسایلی را که خراب هستند را دور بریزید بهتر است این کار را به مسئولین بازیافت شهرداری یا تعمیرکارانی که بتوانند از اجزای سالم کالای معیوب استفاده کنند بسپارید.


وسایلی را که سالم هستند را می توانید از طریق سمساری ها، جمعه بازار روزنامه همشهری یا حراجی های اینترنتی به فروش برسانید. در نظر داشته باشید که این کار زمان میبرد پس بهتر است که این کار را حداقل یکی دو ماه قبل از اثاث کشی شروع کنید. اگر به پول آن نیاز ندارید راه حل دیگر پیشنهاد آن به نزدیکانتان است یا با تماس با موسسات خیریه فعال در این زمینه ها مشکلی از یک نیازمند را حل کنید.


اگر برای هیچ کدام زمان نداشتید یا آشنایی با این مراکز نداشتید با تماس با تلفن ۱۳۷ شهرداری تهران این کار را به آنها بسپارید شهرداری حتی کالاهای معیوب را در صورت امکان پس از تعمیر به موسسات خیریه می دهد.


هنگام مرتب کردن و جمع آوری وسایل داخل کمد نیز معمولا با کوهی از لباس ها و وسایلی مواجه می شویم که ماه ها و شاید سال هاست از آنها استفاده نکرده ایم. بهتر است این لباسها را به افراد نیازمند ببخشیم. یا حداقل در یک بسته بندی جدا در کنار سطل زباله قرار دهید تا افرادی که پسماندها را جمع آوری می کنند آنها را بردارند.


یکی دیگر از کالاهایی که معمولا در هر خانه ایی وجود دارد کتاب است قبل از جابجایی با بازبینی مجدد کتابها آنهایی را که لازم دارید در کارتنهای کوچک که قابل حمل باشد بگذارید آن دسته که دیگر به آنها نیاز ندارید به کتاب خانه های تخصصی یا عمومی هدیه دهید تا دیگران هم از آنها استفاده کنند بخشی هم که دیگر بدرد نمی خورند مثل کتب درسی قدیمی را به مراکز بازیافت تحویل دهید.


در آخر به این نکته توجه داشته باشید که اجناسی که برای شما بی مصرف هستند در نگاه کلان جزو سرمایه های این جامعه است و می تواند در جایی دیگر مشکلی را برطرف کند و اگر ما آنها را به صورتی که قابل استفاده مجدد نباشند دور بریزیم نه تنها این سرمایه را تلف کرده ایم بلکه یک آلودگی زیست محیطی غیر ضرور ایجاد می کنیم که بعد ها برای ما یا فرزندانمان مشکل ایجاد خواهد کرد.


مراقب چیزهای ارزشمند باشید


قبل از اثاث کشی مدارکی مانند شناسنامه وگذرنامه، اسناد ملکی و  بانکی، اوراق بهادار، سوابق تحصیلی و پزشکی و … را جدا کرده دسته بندی کنید و به همراه طلا، جواهر، سکه و پول نقد منزل در کیفی مشخص قرار دهید. این اجناس حتما با وسیله شخصی حمل شوند و بهتر است که حتی قبل از جابجایی به منزل یکی از نزدیکان منتقل شود تا در شلوغی روز اسباب کشی اتفاق ناگواری رخ ندهد. برای اجناس گرانبهای خاصی مثل عتیقه، یادگاری خانوادگی، فرش یا تابلو هنری نیز می توانید این کار را انجام دهید.


یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید تهیه پشتیبان ( Back Up ) از اطلاعات شخصی و کاری خود در رایانه منزل است که ممکن است در این جابجایی از بین برود و مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاورد.


یکی از نکات مهم دیگر در ایمنی اثاث کشی بسته بندی کامل همه اجناس است اگر تمام وسایل شما بسته بندی شده در کارتن باشد از آشفتگی در جابجایی جلوگیری می شود و  بدلیل مشخص نبودن محتویات هر کارتن احتمال سرقت احتمالی کاهش می یابد به قول معروف ” دزد بازار آشفته می خواهد “.


لوازم ضروری را فراموش نکنید


برای اینکه در منزل جدید در یکی دو روز اول دچار مشکل نشوید نیاز به چند کارتن ویژه دارید که بسیار کمک حال شما خواهند بود.


کارتن ابزار آلات: چکش، آچار، میخ، پیچ، چسب برق، کاتر و … از جمله وسایلی هستند که شما برای باز کردن کارتنها و نصب خیلی از کالاهای بزرگ و دست و پا گیر مانند سرویس خواب، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تابلو ها، تلویزیون و … به آنها احتیاج دارید که اگر در دسترس نباشند همه چیز آشفته روی زمین باقی می ماند و کارها به کندی پیش میرود. سعی کنید متعلقات این وسایل نیز داخل همین کارتن باشد.

کارتن لوازم شخصی: مطمئنا شما در روز اول نمی توانید از بین یک خاور اثاث که هنوز باز نشده به راحتی لباس مناسب یا کیف کارتان را پیدا کنید. بهتر است هر فرد یک کارتن برای ملزومات شخصی که در روزهای اول به آنها احتیاج دارد مانند لباس، شانه، مسواک،کیف کار یا تحصیل، شارژر تلفن همراه و… داشته باشد تا دچار سردرگمی در روز اول نشوید.

کارتن لوازم بهداشتی: شاید خنده دار به نظر برسد که برای یک تاید یا اسکاج ساده باید تا سوپر محلی که به آن خیلی هم آشنایی ندارید بروید پس بهتر است از قبل فکر آن را بکنید و مواد شوینده و متعلقات آن و چیزهایی مثل حشره کش را داخل آن بگذارید.

کارتن ظروف روز اول: در این کارتن مقداری از لوازم آشپزخانه که برای گذراندن روز اول نیاز است مانند بشقاب، لیوان، قاشق، چای، قند، شکر و … قرار دهید تا برای یک صبحانه یا ناهار ساده نیاز به باز کردن و خالی کردن چند کارتن نباشد.

جعبه کمکهای اولیه: کاربرد و لزوم این جعبه مشخص است و خصوصا برای کسانی که بچه دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما آن را داخل جعبه قرار دهید و قرصهای رایج مانند سردرد و … رانیز فراموش نکنید.

این کارتن های ویژه باید کاملا مشخص باشند و در انتها بار گیری شوند تا در منزل جدید اولین کارتنهایی باشند که تخلیه می شوند و در مکانی قابل دسترس گذاشته شوند.